Bilthovens Kamerkoor

Concert 22 april 2018

Ons laatste concert, op zondagmiddag 22 april, had een feestelijk tintje: we vierden namelijk ons 2e lustrum! Het concert werd gegeven met medewerking van:

• Klarinettenensemble (van het Koninklijk Harmonie-gezelschap O.B.K. Zeist)
  • Wim Brunsveld orgel en piano.

Programma:

1: Zum Eingang
  2: Zum Gloria

Verleih uns Frieden  van F. Mendelssohn
Intermezzo: Concertpiece no 2 (F. Mendelssohn)
- Andante, Allegretto grazoiso

3: Zum Evangelium und Credo

4: Zum Offertorium

Jesus bleibet meine Freude van J.S. Bach

Intermezzo: Divertimente nr. 3 KV 439b (W.A. Mozart) - Allegro, Adagio, Finale (allegro)

Ave verum corpus van W.A. Mozart

5: Heilig ist der Herr

6: Nach der Wandlung

Opferlied van L. van Beethoven (met Brigitte Giessen als soliste)
Intermezzo: l'Arlesienne no 2 (G. Bizet)
  7: Zum Agnus Dei
  8: Schlussgesang

1.

Concert 15 april 2018

Fair Trade

Op zondag 15 april heeft ons koor meegewerkt aan de middagpresentatie van 15 tot 16 uur van een breed opgezet duurzaamheidsweekend in de Maria Christina Kerk in Den Dolder. We hebben hier één stuk uit ons eigen repertoire gezongen (Verleih uns Frieden van F. Mendelssohn), plus de door ds.Plantinga geschreven compositie Zegenlied van Franciscus, plus de Fair Trade Yell.

Concert 7 mei 2017

Voor ons concert op 7 mei 2017 werd gekozen voor Engelse componisten, zowel voor de koormuziek als de instrumentale intermezzi.

De koormuziek bestond uit religieuze muziek en profane liefdesliederen. In de liefdesliederen werd de liefde in alle hoedanigheden bezongen, van pure verliefdheid tot de bedrogen echtgenoot in het werk ‘False love’ van Elgar.

De intermezzi werden verzorgd door fluitiste Mariëtte Budding en Wim Brunsveld, die als organist/pianist al sinds de oprichting van ons koor de vaste begeleider bij onze concerten is.

Like as the hart - Vincent Novello

Come again - John Dowland

Your shining eyes - Thomas Bateson

If ye love me - Thomas Tallis

Love is the fire - Thomas Bateson

False love - Edward Elgar

Ave Maria - Edward Elgar

Ave maris stella - Edward Elgar

Ave verum - Edward Elgar

O saviour of the world - John Goss

If ye love me - Henry J. Gauntlett

INTERMEZZI fluit piano / orgel

Sonata in d-mol   William Babell

allegro, air (andante), hornpipe (vivace), giga (allegro)

Sonate in F-dur  : Georg F. Händel

adagio, allegro,  adagio, bourrée angloise (allegro), menuetto

Concert op 24 april 2016

Voor dit concert hebben wij muziek ingestudeerd uit de tijd van de romantiek. De begeleiding was net als bij voorgaande concerten in handen van Wim Brunsveld. Het Weidlerkwartet begeleidde ons bij???

Een overzicht van de muziek die wij hebben uitgevoerd.

Messe breve in Bes-Majeur - Charles Gounod

Ave Verum - Charles Gounod

Pater noster - Franz Liszt

An die Musik - Franz Schubert

Abschied vom Wald - Felix Mendelssohn

4 Mailieder - Karel Demoet

Panis Angelicus - Cesar Franck (met koorlid Brigitte Giesen-Geurts en dirigent Arie Perk als solisten)

Als toegift hebben wij samen met het publiek  Die Loreley van Friedrich Silcher gezongen.

INTERMEZZI door het Weidlerkwartet:

Uit het strijkkwartet in F groot van M. Ravel: Assez vif

Langsamer Satz - Anton Webern

Concert op 22 maart 2015

Op 22 maart 2015 is door het koor een passieconcert uitgevoerd in de kerk van Onze Lieve Vrouw in  Bilthoven. Op het programma stonden diverse koorwerken; drie delen uit de mis in C van A. Bruckner, vier gregoriaanse gezangen voor de lijdensweek en de Via Crucis (De Kruisweg) van F. Liszt.

Het koor verzorgde voor het eerst in haar bestaan een passieconcert, in samenwerking met Barbera Sinte Maartensdijk op piano en Wim Brunsveld op orgel als begeleiders en de gregoriaanse schola uit de Nicolaaskerk (Odijk). Onze dirigent Arie Perk zong de solo partijen.

De afbeeldingen van de 14 kruiswegstaties in de OLV kerk werden geprojecteerd op een groot scherm.

Hoe het begon

Onze dirigente